Vissa saker är självklara att ha med i en grafisk profil: element, bildspråk, färger, typsnitt, kanske direktiv för digitala kanaler, men det saknas inte sällan en av de allra viktigaste delarna: direktiv för Practical Branding.

Följ med under en timme och se hur man kan implementera den grafiska profilen in i varje användares dator.

Rehngruppen bjuder på kunskap och frukost för dig som arbetar med varumärke, kommunikation, grafisk design och branding!

OM SEMINARIET:

En grafisk profil är ett varumärkes själ. Genom vissa visuella markörer befäster en grafisk profil de värden ditt varumärke bygger på – och en grafisk profil som inte fungerar i praktiken skapar hål i din visuella kommunikation.

Det är det som gör den grafiska manualen till ett viktigt verktyg, utan den löper ditt varumärke risk att tappa sin själ. Om vissa saker är självklara att ha med i en grafisk profil: element, bildspråk, färger, typsnitt, kanske direktiv för olika kanaler, saknas inte sällan en av de allra viktigaste delarna: direktiv för practical branding. Det är lätt att glömma att ett varumärkesarbete ska leva varje dag, för varje medarbetare, i varje del av verksamheten för ett verkligen fungera.

Under en timme tittar vi på vad den praktiska brandingen innefattar, vad du behöver tänka på för att lyckas före, under och efter ditt varumärkesarbete och hur du gör för att få hela organisationen att jobba efter den grafiska profilen!

Under en timme tittar vi på vad den praktiska brandingen innefattar, vad du behöver tänka på för att lyckas före, under och efter ditt varumärkesarbete och hur du gör för att få hela organisationen att jobba efter den grafiska profilen!

 

Seminariet är kostnadsfritt.


DATUM:

Tack för ni som deltog 17 oktober.
Håll utkik efter nytt datum.

VAR:

Hosoi på Hotel At Six, Brunkebergstorg 6

ANMÄLAN:

talare

Talare är Åsa Ellsäter, Art Director på Rehngruppen med 15 år i kommunikations-branschen och bakgrund som AD, formgivare och illustratör. Åsa är utbildad på Linköpings Universitet och Berghs School of Communication.