Varumärkesarbete där fullständig grafisk profil, grafisk design, trycksaker, film, mall och presentationer ingick i scopet. Next Periods behov av funktionell och flexibel visuell identitet satte ramverket för projektet som även blev grund för hemsidor och varumärken inom verksamheten.
Automatisera era rapporterLäs mer om våra Office-mallarOffentlig och Ideell sektor
1-25
Next Period arbetar med jämställdhetsfrågor med mens som utgångspunkt. Med olika fokusområden i verksamheten behövde de en grafisk profil och en logotyp som var flexibel nog att fungera i många sammanhang – utan att förlora styrka i varumärket. De behövde också mallar, filmer och färdiga presentationer för att själva kunna arbeta vidare med materialet.
Uppdraget blev att skapa en visuell identitet som matchade företagets vision: att sticka ut och kännas angeläget, men också vara inkluderande och hoppfullt. Identiteten skulle dessutom vara tillräckligt flexibel för att användas i allt från appar och eventfilm till tryckt material och presentationer.


Vi tog fram en fullständig grafisk profil med logotyp, färger, typografi och grafiska element. Arbetet inkluderade också filmmaterial för event och samarbeten, visuellt underlag för en app, sigill och trycksaker som affischer. För att göra arbetet långsiktigt användbart skapade vi mallar och en företagspresentation där de grafiska elementen användes som praktiska budskapsförstärkare. Animationer och film integrerades för att göra presentationen både levande och varumärkesnära.


Resultatet blev en visuell identitet som är både stark och flexibel – redo att användas i många olika sammanhang. Företagspresentationen fungerar som en fristående produkt och ett visuellt stöd i dialoger, medan mallarna, filmerna och det grafiska materialet gör det enkelt för Next Period att fortsätta utveckla sitt varumärke i takt med verksamheten. Identiteten stärker både deras närvaro och deras viktiga budskap.
Varumärkesarbete där fullständig grafisk profil, grafisk design, trycksaker, film, mall och presentationer ingick i scopet. Next Periods behov av funktionell och flexibel visuell identitet satte ramverket för projektet som även blev grund för hemsidor och varumärken inom verksamheten.

Uppdraget blev att skapa en visuell identitet som matchade företagets vision: att sticka ut och kännas angeläget, men också vara inkluderande och hoppfullt. Identiteten skulle dessutom vara tillräckligt flexibel för att användas i allt från appar och eventfilm till tryckt material och presentationer.
Vi tog fram en fullständig grafisk profil med logotyp, färger, typografi och grafiska element. Arbetet inkluderade också filmmaterial för event och samarbeten, visuellt underlag för en app, sigill och trycksaker som affischer. För att göra arbetet långsiktigt användbart skapade vi mallar och en företagspresentation där de grafiska elementen användes som praktiska budskapsförstärkare. Animationer och film integrerades för att göra presentationen både levande och varumärkesnära.
Resultatet blev en visuell identitet som är både stark och flexibel – redo att användas i många olika sammanhang. Företagspresentationen fungerar som en fristående produkt och ett visuellt stöd i dialoger, medan mallarna, filmerna och det grafiska materialet gör det enkelt för Next Period att fortsätta utveckla sitt varumärke i takt med verksamheten. Identiteten stärker både deras närvaro och deras viktiga budskap.
Next Period arbetar med jämställdhetsfrågor med mens som ett utgångsperspektiv. Deras verksamhet har olika fokusområden och behövde en logotyp och en grafisk profil som kunde appliceras i olika sammanhang utan att förlora styrka i varumärket. De behövde också mallar, filmer och färdiga presentationer, för att själva sedan kunna arbeta med materialet som togs fram.
Vi tog fram en visuell identitet som matchade företagets vision om att sticka ut, att ha en angelägenhet i sitt formspråk, men att samtidigt kännas inkluderande och hoppfullt. Vi tog också fram filmmaterial att använda på event, som explainers och vid olika samarbeten med andra aktörer. i arbetet ingick också att ta fram visuellt underlag för en app, sigill och tryckt material som affischer.
Företagspresentationen som togs fram blev en produkt som kan fungera som stand-alone och som ett bra visuellt komplement till samtal och dragningar. Genom att använda grafiska element i profilen som praktiska budskapsförstärkare blev presntationen också tydligt kopplad till varumärket. I presentationen finns såväl animationer som film.