Tillbaka till Kundcase

Företagspresentation och grafisk profil

Next Period

Presentationsdesign

Varumärkesarbete där fullständig grafisk profil, grafisk design, trycksaker, film, mall och presentationer ingick i scopet. Next Periods behov av funktionell och flexibel visuell identitet satte ramverket för projektet som även blev grund för hemsidor och varumärken inom verksamheten.

Automatisera era rapporterLäs mer om våra Office-mallar

Bransch

Offentlig och Ideell sektor

Antal anställda

1-25

Rubrik två

När visionen behövde en stark visuell identitet

Next Period arbetar med jämställdhetsfrågor med mens som utgångspunkt. Med olika fokusområden i verksamheten behövde de en grafisk profil och en logotyp som var flexibel nog att fungera i många sammanhang – utan att förlora styrka i varumärket. De behövde också mallar, filmer och färdiga presentationer för att själva kunna arbeta vidare med materialet.

Rubrik två

Behovet av ett varumärke som både sticker ut och inkluderar

Uppdraget blev att skapa en visuell identitet som matchade företagets vision: att sticka ut och kännas angeläget, men också vara inkluderande och hoppfullt. Identiteten skulle dessutom vara tillräckligt flexibel för att användas i allt från appar och eventfilm till tryckt material och presentationer.

Rubrik tre

En heltäckande grafisk profil och presentationsdesign

Vi tog fram en fullständig grafisk profil med logotyp, färger, typografi och grafiska element. Arbetet inkluderade också filmmaterial för event och samarbeten, visuellt underlag för en app, sigill och trycksaker som affischer. För att göra arbetet långsiktigt användbart skapade vi mallar och en företagspresentation där de grafiska elementen användes som praktiska budskapsförstärkare. Animationer och film integrerades för att göra presentationen både levande och varumärkesnära.

Rubrik fyra

Ett flexibelt brand som kan växa med verksamheten

Resultatet blev en visuell identitet som är både stark och flexibel – redo att användas i många olika sammanhang. Företagspresentationen fungerar som en fristående produkt och ett visuellt stöd i dialoger, medan mallarna, filmerna och det grafiska materialet gör det enkelt för Next Period att fortsätta utveckla sitt varumärke i takt med verksamheten. Identiteten stärker både deras närvaro och deras viktiga budskap.

Före
Efter
No items found.
Kundcase

Företagspresentation och grafisk profil

Presentationsdesign

Varumärkesarbete där fullständig grafisk profil, grafisk design, trycksaker, film, mall och presentationer ingick i scopet. Next Periods behov av funktionell och flexibel visuell identitet satte ramverket för projektet som även blev grund för hemsidor och varumärken inom verksamheten.

– 
Se bilderSe demoSe videoSe fler case

Uppdrag:

Uppdraget blev att skapa en visuell identitet som matchade företagets vision: att sticka ut och kännas angeläget, men också vara inkluderande och hoppfullt. Identiteten skulle dessutom vara tillräckligt flexibel för att användas i allt från appar och eventfilm till tryckt material och presentationer.

Utmaning:

Vi tog fram en fullständig grafisk profil med logotyp, färger, typografi och grafiska element. Arbetet inkluderade också filmmaterial för event och samarbeten, visuellt underlag för en app, sigill och trycksaker som affischer. För att göra arbetet långsiktigt användbart skapade vi mallar och en företagspresentation där de grafiska elementen användes som praktiska budskapsförstärkare. Animationer och film integrerades för att göra presentationen både levande och varumärkesnära.

Lösning:

Resultatet blev en visuell identitet som är både stark och flexibel – redo att användas i många olika sammanhang. Företagspresentationen fungerar som en fristående produkt och ett visuellt stöd i dialoger, medan mallarna, filmerna och det grafiska materialet gör det enkelt för Next Period att fortsätta utveckla sitt varumärke i takt med verksamheten. Identiteten stärker både deras närvaro och deras viktiga budskap.

Varumärkesarbetet

Next Period arbetar med jämställdhetsfrågor med mens som ett utgångsperspektiv. Deras verksamhet har olika fokusområden och behövde en logotyp och en grafisk profil som kunde appliceras i olika sammanhang utan att förlora styrka i varumärket. De behövde också mallar, filmer och färdiga presentationer, för att själva sedan kunna arbeta med materialet som togs fram.

Ett flexibelt brand

Vi tog fram en visuell identitet som matchade företagets vision om att sticka ut, att ha en angelägenhet i sitt formspråk, men att samtidigt kännas inkluderande och hoppfullt. Vi tog också fram filmmaterial att använda på event, som explainers och vid olika samarbeten med andra aktörer. i arbetet ingick också att ta fram visuellt underlag för en app, sigill och tryckt material som affischer.

Företagspresentation

Företagspresentationen som togs fram blev en produkt som kan fungera som stand-alone och som ett bra visuellt komplement till samtal och dragningar. Genom att använda grafiska element i profilen som praktiska budskapsförstärkare blev presntationen också tydligt kopplad till varumärket. I presentationen finns såväl animationer som film.

No items found.

Behöver ni hjälpmedel för att stärka ert varumärke?

Fyll i formuläret eller ring 08-120 233 30

Tack! Ditt meddelande har skickats
Hoppsan! Något gick snett!

Fler kundcase